Thursday 23 February 2012

teringat sejenak....

entry kali nie aku terasa seperti sayu utk ditulis dan dikongsikan bersama..tp aku tetap mahukan ia dijadikan entry tuk kali ini..aku cuba kuatkan juga utk meneruskan berkongsi bersama kwn2 yg lain walaupon hanya ditemani air mata dan juga surah fatihah yg disedekahkan kpd arwah.. untuk mereka yg mengenali arwah...Khairi Anas pelajar tahun akhir kaunseling, UUM...ini kisahnya...


19 januari 2012...
sekitar jam5 petang...kecoh di status2 fb mengenai kejadian kemalangan yg berlaku di sekitar kawasan highway changlun.. beritanya diposkan di status2 fb megatakan mangsa hanya tggl 20% shj peluang utk hidup..
sekitar jam 7 malam...dgn cuaca yg sejuk dek kerana hujan yang turun seakan turut bersedih perginya seorg sahabatku menyahut seruan ilahi...
tarikh dan masa itu, smpai bila2 takkan pernah aku lupa..
kisah seorg sahabat..yg telah pergi menghadap Ilahi seawal usia 20-an..walaupon dia bukan shbt karib aku tp dia sahabat seperjuanganku dlm bidang kepolisan walaupon kami hanyalah sukarelawan dlm PDRM tp semangatnya seorg sahabatku ini sgt hebat..
cara kelantangannya menyuarakan pendapatnya..keriuhannya membuat lawak jenaka seakan2 sedang bermain difikiran kebanyakan sahabat2nya..seolah2 dia masih ada....dan masih sedang gembira menjalani kehidupannya sbg seorg pelajar dan juga pelatih suksis..tetapi jika diingtakan kembali..ini hanya tggl kenangan..tiada lg org yang akan meriuhkan suasana hening pagi sekitar jam7.30 diperkarangan pejabat kami dan tiada lg suara yg akan berjenaka di pdg kawad..  betapa hebatnye kehilangan arwah yg sgt2 dirasai oleh kebanyakan sahabat2 nya yg lain.. ramai lg yg masih terasa akan kehilangannya kerana apabila teringat akan arwah,mereka pasti akan menjadikan status2 di fb mereka sbg tempat utk melepaskan kerinduan pada arwah dengan cerita2 kisah hidup arwah yg menyenangkan semua pihakdan tidak lupa utk sedekahkan al-fatihah pd arwah.. betapa arwah sgt disenangi sahabat2nya..
Khairi Anas....semoga kau bahagia disana dan kami doakan kau ditempatkan dikalangan orang-orang beriman..
Amin ya rabbal alamin.... 


Al-fatihah....
Dalam kenangan (Khairi Anas 1989-2012).....

No comments:

Post a Comment